30 March 2011

sesuatu yang tidak disangka


hari ini, aku telah dibukakan hati untuk membaca buku ini...MasyaAllah...sungguh indah...aku seperti terbuai-buai bersama kehidupan mereka..sungguh tenang,ceria, gembira tetapi tidak melupakan yang Maha Pencipta sehingga aku merasa cemburu dengan mereka...tetapi layak kah aku untuk merasa cemburu? solehahkah aku untuk mendapatkan seorang yang soleh?

*berfikir*
.....................................................................


selepas habis membaca, aku melihat facebook ku..ada 1 friend request.aku amat mengenali gambar ini..walaupun penah melihat gambar ini 10 tahun yang lalu,tetapi masih lagi sentiasa didalam ingatan...

aku rindu dengan orang itu...mana mungkin aku lupa.belum pernah ku jumpa orang sebaik dia apatah lagi yang lebih baik..dengannya aku merasa tenang,merasa selamat, merasa gembira,merasa dihargai dan disayangi. orang yang sentiasa sabar dan tenang menghadapi kerenah ku,kehendakku...
dia menyayangiku sehingga akhir hayatnya...adakah aku mampu berbuat begitu juga?

mungkin bidadari syurga lebih layak untuk dia....

walaupun hanya dapat melihat wajah saudara kembarnya, tapi sekurang2nya terubat juga rindu ini...

*al-fatihah buat haiqal husin*

3 comments: