08 March 2011

kisah hari-hari yang sengal

semalamnye aku tetingal hp kat umah...jumaat lak aku tetinggal purse plak...huhu...rs nk nangis..slalunye xbwk kuar purse dlm handbag...tp sbb smlmnye pg usrah mkn2 tu aku bwk purse je..pastu blk umah letak je atas almari..pg2 tu ms bwk handbag pasan gak ringan semacam je..tp tak terpk plak sbb wallet..then pagi tu bekfast pkai duit hmate..dahla lunch tu da plan nk shoping kat alamanda...so plan sblm g alamanda, blk umah dulu amik purse..tp ms nk amik purse tu lain pulak halnye..dah dlm 5km perjalanan br perasan xbwk kunci umah...hadeh...kunci umah ade dlm kete..mstu plak aku naik kete opismate..so kene patah la blk...opismate cam da mls nk g alamanda..die ajak shoping kat jusco equin je..tp aku bg semangat kat die suh pg gak alamnda cari kasut (sbb die yang nk shoping kasut) sbb kat jusco ade 1 je kedai kasut.sian opismate terpakse berulang alik..dahla hari jumaat mmg rmai org..nk blk equin pun jem..tp petang dan malam keadaan semua berjalan dengan lancar...

isnin pulak, aku berjaya menghitamkan punch card...haha..1st time utk tahun nih...dasyat giler kan..susa tul nk pg awal..haritu je aku berjaya tak tdo pas subuh n bersiap laju2...tp memule plan nk sidai baju dulu yang da basuh malam sblmnye..tp alang2 nk pg opis awal, so aku plan nk blk umah tghari br sidai baju..(planning orang pemalas..haha).then tgahari ngn perut yang lapar blk la umah..spnjang perjalanan dok pk nk mkn ape..nk senang mcm tapau mcD je..mls nk trun kete beli2 lauk..tp terasa xnk mkn berat2 lak..gigi sakit lagi..cam mls nk mkn beger..then timbul la idea nk buat omelatte cheese resepi sendiri..haha..smpai je umah,ngn tak bukak tdung, aku bukak peti ais cari telur..ade tinggal sebijik je telur dlm tray..aku try amik..tp telur tu mcm melekat plak kat tray..then aku try tarik lg...

PRAPPP......

huaaaa....telur tembelang....terpercik kat lantai dan baju aku...bau die masyaAllah...sgt lah busuk...aku g salin2 bju pastu trun ke dapur dan kerjakan lantai tu...xpasal2 aku kene bersihkan dapur..mop la bagai...busuknya xle nk ckp..aku rs sebulan aku xle mkn telur nanti..dok teringat bau die...pas da settle semua br g sidai baju..tgk jam da dkt pukul 2..bersiap2 nk g opis blk..pastu aku singgah mcD... :|


harini plak, pg2 aku rs down gile nk g keje..rs tkut nk kuar umah..xnk jadi pape yg memenatkan..tensen sgt rs..sebab keadaan asyik tak berjalan lancar..nk bersiap2 g opis pun mls..tp aku bersiap la gak..mstu jam da 9stgh..mmg lewat la..aku drive slow2 dgn tak bukak muzik pun..smpai dpn opis aku rs xnk g keje..then aku msg opismate aku btau die aku mc..aku bwk kete xtau mane hala..br aku teringat nk settlekn semua hal2 bank..aku trus g kajang,settlekn kad bank rakyat yang xle guna..pastu settle..pg maybank plak,tuka kad ATM yang lame kepada yg baru..settle...pg CIMB plak..nk tuka kad ATM gak..xsettle sbb aku bukak account CIMB tu dekat batu pahat.so die kene amik document dr batu pahat dulu..esok br die kol blk...pastu aku nk msukkan duit dlm account CIMB..pakai la mechine cash deposit..mesin tu tgh kira2, pastu ade sehelai yang sangkut..aku try lg,sangkut lg...tah mcmane n xtau ape yg aku pk, aku bleh je tinggalkn mechine tu tanpa tekan cancel or proceed..duit ade lg kat mechine tu..pastu aku g mechine sebelah utk kuarkn duit lg guna acc maybank..tibe2 ade budak tegur.die berdiri dpn mechine cash deposit.die ckp "kak..ni kenape ni". ya Allah..aku punye transaction xabis lg..pastu aku terus tekan butang cancel (satu lg bende yg aku rs bodoh..patut msukkan je dulu duit yg mechine tu terima..yang aku tekan cancel buat ape..dah duit tu kuar blk).pastu aku buat selambe je g kat mechine ATM blk(malu giler rs..nk pandang muke budak tu pun aku segan.)..pastu keluarkn lg duit.pas budak tu blah,br aku try msukkan lg dlm cash deposit mechine tu..ok berjaya...lega...tp still rs down..aku terpk kalau budak tu jahat,mesti die tekan cancel senyap2 pastu blah..ni die cukup baik nk btau..aku lak tak ckp terima kasih pun kat budak tu sbb malu nk tunjuk muke...haduh...kenape la aku careless sgt...harini bertambah down..rs esok nk duduk dalam gua diam2...

No comments:

Post a Comment