07 November 2009

busannye

hmmm...da lame tak meluangkan masa untuk berblog..kadang2 ada cerita untuk diluahkan..tapi tak de masa atau malas nk menulis...kadang2 rasa nak menulis sesuatu,tapi kekeringan idea plak..hmm..


hari ini...

bangun seawal pagi..untuk menyiapkan kerja2 yang sepatutnya da disiapkn semalam..tp apetah malangnye..terkena keracunan makanan pulak..tp xtau la disebabkan roti yg da expired tu atau pun sbb lain..

kebelakangan ni agak beremosi cket...lebih2 lagi pasal duit...aku xtau kenapa lepas raya,aku asyik kekurangan duit...dan hari ini dalam wallet aku tinggal 40 hingget...mane aku nk korek duit lg nih...br bape hari bulan..tgk kalender,lame la lg nk smpai 25hb...tp wpun aku kekurangan duit,rs lega gak sebab hutang2 dan bil2 yg perlu dibayar sume dah bayar..tinggal pk duit utk makan dan minyak kete..huhu...mkn boleh la nk ikat perut...minyak kete?nk isi ngn air kencing ke?huhu...

syaz dan uyen ajak aku meronggeng2 ptg ni..tp maaf kwn2, aku terpakse mengcancelkan sbb rs cam da xde budget da utk keluar berpoya2...dan pg td aku mendapat berita mak aku akan smpai kl petang esok..dan awal2 lg mak aku suh anta blk kg minggu depan..aku jwb je "xkisah..bleh je anta"..tp dlm hati alamak mane nk cari duit...tp xpe...demi mak aku akan usahakan (paw akak la ape lg..hehe...klu bg alasan sbb mak bleh la mintak)


mungkin kesengkekan aku yg secara tiba2 ni disebabkan perpindahan aku ke cheras..dulu,perjalanan ke opis mengambil masa hanya 5 minit dan jarak perjalanan lebih kurang 1 kilometer...dan minyak utk isian penuh boleh bertahan selama sebulan...tapi bile dah duduk cheras ni perjalanan ke opis mengambil ms setengah jam perjalanan tanpa tol atau 15 minit melalui tol.jarak perjalanan adalah 23 km.dan isian penuh hanye bertahan 5 hari!huh..lari budget sungguh..yup..mayb disebabkan aku da terbiasa bsenang lenang dan berseronok masa duduk dibangi,bile duduk jauh dari opis dan kos perjalanan naik secara mendadak,mungkin aku tak dpt biasakan diri lg..kalau gaji naik gak ok la kut..huhu...


herm..duit...duit...duit....cane nk cari duit lebih ni...

2 comments:

Wishing Star said...

aku pn takut nt satu hari dpt keje tmpt jauh, jd mcm ni jgak..:(

StingRay said...

haha..isi air kencing.