04 July 2009

kisah ikan keli dan bibik berprofil tinggi

oiyioi...seminggu suda tak mentulis kat blog nih..cam bz je..mmg bz yang amat pun...hehe...bz ngn keje ngn bz uruskan umah tangge...erkkk.uruskan umah tangge?sudah berkahwinkah aku?ohh tidak tidak tidak...hee..bkn sbb aku da kawen..tp sbb akak aku da bersalin da..so..sbagai penjaga rumah bersama,aku terpakse la mentake over keje2 kat umah ni..bz memasak,mengemas rumah,melayan tetamu..huhu..

pagi td da kene bebel ngn mak aku sbb aku da terbangun lambat..akak aku yang dari cheras ngn kajang pun da smpai..trun dapur mak aku suh aku msk tengahari..aku pun dgn semngtnye masak memasaklah..bersilat la bagai aku kat dapur tu..

pas da masak,borak2 ngn akak2...pastu tghari diorng da blk da..pas diorng blk,br aku tanye mak aku diorng xmkn tghari ke kat umah aku..mak aku ckp diorng nk g shoping n mkn kat luar..ler.....penat je aku msk laju2.ingtkan diorng nk mkn skali kat umah aku..kesian lauk aku..aku msk mereka dgn takde kasih sayang..huhu..

ptg plak aku g pasar malam..cari barang2 basah...cari ikan ngn sayur2..aku teringin nak mkn ikan keli masak asam pedas..tp nk beli ikan keli aku takut plak ikan keli tu mkn bende yang pelik2..smpai kat last gerai,ade pacik yang jual ikan keli yang still idup lg..aku tanye pacik tu

aku : ni ikan pelihara sendiri ke pacik?
pacik ikan : ha ah..jgn risau..ikan ni tak bg mknan yang pelik2

fuhh..lega mendengar..then aku bli stgh kilo..dpt lah dlm 6 ekor yang saiznye agak comel..sbb aku mmg tak berape suke ikan saiz besar..ikan tu pun pakcik tu tolong siangkan..huhu..kesian je tgk ikan tu idup2 kene ketuk kepale ngn belah perut..hadoi..cam kejam je..tp dah mmg cara die camtu..nk wat cane..hehe..ni pun 1st time aku bli ikan yang hidup lg..

pastu aku pg usha tudung plak..tgh pilih2 tetibe ikan keli dlm plastik tu melompat2..menjerit lah aku kat kdai tu..sib baik aku pg pasar ngn opismate aku, kak shiela..dpt lah mengcover same2 menjerit..org2 kat kdai tu pun lari sbb dgr kitorng mjerit..pastu kitorang ckp la bli ikan keli idup lg..pastu macik yg lari sbb tkejut tu ckp "ooo..patutla..ikan keli mmg panjang nyawe"huhu..

pasni aku xnk la bli ikan keli idup lg..kepale da kene tetak perut da terburai pun bernyawe lg...huhu..ngeri..terase kejamnye aku...

No comments:

Post a Comment