06 July 2009

kawen

lokasi : dapur rumah
aktiviti : memotong sayur
topik perbualan : kawen

mak : ida anak cik lilik nk kawen 12hb 12 taun ni

aku : owh...herm..kalau ade orang kampung tanye pasal ima ble ima nk kawen,mak ckp la ima rmai yang minat smpai xtau nk pilih yang mane..nnt xdela diorng ckp ima tak kawen sbb tak laku..hehe..xpun mak ckp ima nk kumpul duit dulu..nk tunggu kaye...

mak : ko jangan lambat2 ima...sementara mak kuat lagi nih...jangan tunggu lama2...umur mak da 67 da ni...tak tau smpai ble mak larat lagi...

aku : ........... (terdiam tak terkate)


hadoi...otak aku bergegar jap...ni lah topik yang akan mak aku bincangkan klu bjumpe dgn aku..tahla..bkn aku xnak..mungkin jodoh tak smpai lagi...bkn mak aku je yang risau..aku pun risau gak..tp bkn sebab aku gatal nak kawen cpt2..hehe...tp aku takut tak sempat nk memenuhi harapan mak aku..

3 comments:

saya_busan said...

smlm tertengok 3R, rafidah ckp jgn kawen sbb desakan orang sekeliling, tekanan tgk rakan2 da kawen atau takut umur dah lanjut..hehe..

wishingstar said...

aku pun risau gak neh...sama la kita.:(

SuKun said...

saya_busan : klu org lain yg desak,mmg tak amik pot pun..tp ble mak yg desak cam rs xbes la..huhu

wishingstar : saba je lah