22 April 2009

Perfect day...maybe..

wahh...pg ni aku bgun seawal 5 stgh pg...haha...bkn ape...smlm aku tetido awal dan tak sempat nk solat isyak..sedar-sedar je da pukul 5stgh pagi...so aku bagun laju-laju pg amik wudhuk dan solat laju-laju...takut tak sempat nnt masuk waktu subuh plak.

pas solat aku rasa mata aku segar bugar plak dan terase nak mandi..wahh..xpenah2 aku mandi sblm subuh..hehe...so sementara tunggu waktu subuh aku pg be*** lama-lama,gosok gigi lama-lama,cuci muka lama-lama dan mandi lama-lama..terasa nikmat dan segarnya mandi di waktu begitu...

azan subuh berkumandang...da solat subuh..pastu tak tau nak buat apa lagi...mata tak mengantuk...aku tak nak tdo...rasa hari ini nak mentanam azam..nak bangun pagi pastu tak nak tdo balik...rasa sangat tenang...

sejak kebelakangan ni aku tak rasa begitu tenang...macam-macam perkara berlaku..aku pulak dah beberapa kali lakukan perbuatan yang tah pape..yang boleh mendatangkan bahaya..haritu aku tetinggal kunci kereta dan henpon kesayangan kat atas kerusi taman.huh...sangat membahayakan...nasib baik masa tu dah tak ramai orang kat taman tu...kalau tak ada yang hilang kereta dan henfon...tak dapat dibayangkan!

haih cukup-cukup lah tu ima berangan-angan bersasau-sasau..dan malam td lagi skali aku membahayakan diri aku.aku terlupa membuka lampu kereta ketika membawa kereta...(huh da setahun pengalaman memandu kereta pun terlupa lagi ka)...patut la masa kat trafik light mamat sebelah tengok-tengok aku..budget cam nak ngurat...haha...mesti mamat tu rase nk lempang aku laju-laju sebab aku budget perasan...haha...

entah lah apa yang aku pikirkan sejak kebelakangan ni.walaubagaimanapun terima kasih kepada kawan-kawan yang sentiasa memberi dorongan kepada aku(aku suka wat ucapan ala-ala ABPH)..terima kasih kepada cik mulut murai.com(aku sayang ko..rindu gler ar kat ko..xpuas gosip-gosip kat tipon.kalau aku ada kuasa super doraemon aku nak pinjam mulut pot pet ko),terima kasih gak kat encik Cipan(aku...err..mekaseh sbb slalu bg support..:P),cik oh m0nyet(sayang ko juge..sori coz hari tu ter-emosi kat ko..pasni kita gosip-gosip pasal pamela anderson malaysia okek?)dan tak lupe kepada cik chika (aku tak sayang ko sbb aku jeles.apesal blog ko best sgt.meh aku sepak laju-laju)

oh..berbalik kepada aktiviti pagi tadi..pas subuh aku merajinkan diri mengemas bilik,melipat baju yang aku basuh last wiken,dan aku basuh baju kotor yang setengah bakul itu sambil amemasak nasi goreng..wah...ni pengaruh cik chika la nih...bangun pagi-pagi buat sarapan untuk suami...haha...kan betul aku tak suke ko...kuat pengaruh...

jam menunjukkan pukul 8 pagi..awal lagi..aku da tak tahu nak buat apa...nak joging cam pagi ahad haritu aku malas nak mandi balik pas joging..nasi goreng yang aku masak td cadangnya nak makan kat opis..tp disebabkan masa banyak lagi,aku makan nasi tu di rumah sambil membaca surat khabar...(surat khabar semalam ok..aku belum rajin lagi keluar pagi-pagi untuk membeli surat khabar)..

pukul 9 aku da gerak ke opis..(sesuatu yang agak pelik datang seawal ini)...kenapa aku serajin ini harini...mungkinkan disebabkan pukul 6.45 pagi tadi telah mendapat injection?? :-S



nota tambahan : epi besday cik mulut murai..semoga murah rezeki,hepi slalu,sihat slalu(sbb ble ko sakit aku pun sakit...so sweet~ :P)



No comments: